براي تقسيط بدهي تلفنهاي تخليه سلب امتيازي صرفا بايد مالک تلفن همراه به همراه کارت شناسايي معتبر به يکي از مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.
وايمکس نيوز- چندي پيش اعلام شد آن دسته از مشترکان تلفن همراه که در وضعيت نرمال يا قطع هستند و يا مبلغ بدهي آنها حداقل 10 هزار تومان است، ميتوانند از طريق پرتال همراه اول يا مراکز تلفن ثابت اقدام به تقسيط بدهي خود کنند.
در اين شرايط در طول مدت پرداخت قسطهاي قبوض، محدوديتهايي براي مشترک اعمال ميشود. به عنوان مثال سرويس رومينگ بينالملل قطع شده و محدوديت سقف مکالمات تا مبلغ 80 درصد از 500 هزار ريال را دارا خواهد بود. همچنين براي جلوگيري از عدم نقل و انتقال سيمکارت تا زمان پايان پرداخت اقساط قطع صوري تقسيط صورت خواهد گرفت. البته پس از پرداخت آخرين قسط اين وضعيت دوباره به حالت اول خود بازگشته و نرمال ميشود.
همچنين اگر مشترکي پس از قسط بندي مبلغ قبض خود نسبت به پرداخت قسط اول اهمال کند خط وي پس از سررسيد قسط قطع خواهد شد، در اين وضعيت اگر قسط مربوط پرداخت شود خط بدون مراجعه حضوري پس از 24 ساعت مجددا وصل خواهد شد.
اما اگر مشترکي تا فرارسيدن زمان قسط بعدي نسبت به اقساط خود اقدام نکند، سه روز پس از سررسيد قسط دوم خط مشترک قطع ميشود. در اين شرايط مشترک از وضعيت تقسيط خارج شده و مانده بدهي او به صورت حسابش باز خواهد گشت. علاوه بر اين کليه محدوديتهاي اعمال شده تقسيط حذف و خط او به وضعيت عادي بر ميگردد. در چنين شرايطي مشترک ملزم است براي وصل مجدد خط خود به مراکز تلفن ثابت مراجعه کرده و مبلغ بدهي خود را به روز پرداخت کند.
بر اساس اطلاعات نشريه ارتباطات، مشترکاني که در وضعيت تسويهحساب اقساط هستند ميتوانند با مراجعه به مراکز ثابت نسبت به اخذ قبض ميانهدوره به روز و پرداخت آن جهت وصل تلفن خود نسبت به تثبيت مجدد خود اقدام کنند. امکان پرداخت قبض مياندوره به روز از طريق پرتال همراه اول نيز ميسر است.
سررسيد اقساط به صورت ماهانه و توسط سيستم تعيين ميشود و براي پرداخت آن مشترک ميتواند پس از اخذ شناسه پرداخت و شناسه قبض از طريق راههاي غيرحضوري نيز نسبت به پرداخت اقدام کند. علاوه بر اين هر مشترک در طول سال تنها يکبار ميتواند از طريق اقساط به شکل مراجعه به سايت اقدام کنند و اگر علاقهمند به استفاده مجدد از پرداخت اقساطي در طول يکسال باشد بايد به مراکز تلفن ثابت مراجعه کند.